Een blog om te kijken hoe creativiteit zich kan ontwikkelen......
-of toch niet?-

Thats the question!

Groet, Sproet...(alias Hermien)

zondag 27 mei 2012

´t Blijft klapperen!

Elke dag opent zich een nieuwe bloem, behalve vandaag, toen besloten twee knoppen dat het toch echt hun tijd was..

De eerste klaproos is (na twee dagen) alweer uitgevallen, dus het wordt geen groot boeket, maar meer een aflossing van de wacht.

Heel bijzonder verrast waren we dat de knoppen van vandaag oranjerood bloeiden ipv zacht rose als de eerste drie..




Ooit weet ik weer hoe ik die bloem scherp in beeld krijg en de achtergrond helemaal wazig...



5 opmerkingen:

  1. Oeps verkeerde hokje ;)) ik zei dus....,,,, bewaren hé, mie wil toe!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige bloemen, prachtige foto's Hermien! Je ziet nog zo goed hoe de blaadjes opgevouwen hebben gezeten in de knop. En ik vraag me altijd af hoe zoveel van die blaadjes in die knoppen passen!
    Bloem scherp, achtergrond wazig ..... Heb je een camera met een close-up stand, bloemenstand?
    Heb je een camera waarbij je zelf diafragma en sluitertijd kan regelen? In jip-en-janneketaal: een klein, dus laag diafragma getal geeft als resultaat een scherpe bloem en wazige achtergrond. Als je je bloem beeldvullend fotografeert, kan dat toch betekenen dat de randen van de bloem dan iets minder scherp worden. Maar als je gaat spelen met je diafragma en steeds te noteren bij elke foto die je maakt wat je hebt gedaan, kom je er achter wat goed en minder goed werkt. Fotografeer dan wel steeds vanaf hetzelfde standpunt (voorkeur statief) om goed het verschil van alle gemaakte foto's te kunnen zien.
    Op deze manier vogel ik uit wat wel en wat niet werkt. En nu doe ik dat weer, want oude camera is kapot, nu dus een nieuwe van mijn vakantiegeld gekocht!
    Succes met je uitprobeersels!
    Lieve groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het supermooie weer maakt dat we van elke papaver apart moeten genieten want ze verbloeien zo vlug. Toch zijn het juweeltjes tussen al het groen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat zijn ze schitterend. Dit is echt genieten!
    Groetjes,
    Ini

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pracht in je tuin. Die onderste inspireert voor een kaart vind ik: iets oranje met paars :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties, positief, negatief, humoristisch of kritisch, zijn erg welkom!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails